بهینه سازی سایت

بهینه سازی سایت در مازندران

بهینه سازی سایت در مازندران | به دلیل وجود تعداد بی‌شماری وب‌سایت در جهان، معیار‌ها و الگوریتم‌های متغیری که گوگل تعیین و به روزرسانی می‌کند، برای داشتن وب‌سایتی که ما را به اهداف برساند، بهینه‌سازی وب‌سایت انجام می‌شود. در ابتدا باید کار طراحی وب‌‌سایت خود را به افرادی متخصص بسپارید تا معیارهای بنیادین سئو را در حین طراحی وب‌سایت شما در نظر داشته باشند.

 

 

بهینه سازی وب‌سایت چیست؟

سئو به صورت انگلیسی SEO نوشته می‌شود و مخفف عبارت search engine optimization می‌باشد. در فارسی به سئو، بهینه سازی سایت گفته می‌شود. به زبان ساده سئو مجموعه‌ای از فرایندهایی است که برای کسب جایگاه اول گوگل (و موتور های جست و جوی دیگر) در یک یا چند عبارت خاص انجام می‌شود.

 

 

بهینه سازی سایت در مازندران

بهینه سازی سایت در مازندران
بهینه سازی سایت در مازندران

 

چرا سئو سایت برای ما مهم است؟

روزانه میلیاردها جستجو در گوگل انجام می‌شود ولی دلیل اهمیت سئو تنها تعداد بالای جستجوها نیست. با ورود و همه‌گیر شدن تلفن‌های همراه، جستجو در اینترنت به یک ابزار قابل اعتماد و در دسترس برای پیدا کردن پاسخ سوالات، تصمیم‌گیری در مورد خرید یک محصول یا حتی پیدا کردن نزدیک‌ترین نانوایی محل تبدیل شده است. نتایجی که پس از جستجو به کاربر نمایش داده می‌شود نقش مهمی در فرآیند شناخت و تصمیم‌گیری او بازی می‌کند.

اعتماد کاربران؛ همان برگ برنده‌ای‌ست که گوگل را به چنین شرکت بزرگی در دنیا تبدیل کرده است. واقعیت این است که؛ به آنچه حاصل از جستجوی خودمان در گوگل است اعتماد بیشتری داریم تا محتوایی که به صورت تبلیغات (بنر، پیامک، ایمیل و …) به دست ما رسیده است. کسب و کارهای سنتی تصور می‌کنند که برای ورود به فضای بازاریابی دیجیتال، داشتن یک سایت زیبا و قدرتمند کفایت می‌کند.

همانطور که موقعیت مکانی یک فروشگاه حضوری بر میزان مراجعه و فروش آن تاثیرگذار است، برای یک سایت اینترنتی حضور در نتایج جستجو و کسب جایگاه در عبارات کلیدی اهمیت خواهد داشت و برای تحقق این مهم به یک چیز نیاز داریم؛ سئو.

 

 

پایه و اساس کار موتور‌های جست و جو

هنگامی که کاربران از موتور های جست و جو برای یافتن پاسخ خود استفاده می‌کنند، این موتور‌ها بهترین‌ها را متناسب با هدف جست و جوی کاربر به او پیشنهاد خواهند داد.

این پیشنهاد‌ها در قالب ترتیب از لینک 1 شروع و تا چندین صفحه ادامه پیدا می کنند. بیش از نصف کاربران پس از اینکه نتایج را می‌بینند، روی لینک اول کلیک می‌کنند. هرچه لینک‌های پیشنهادی پایین تر قرار گرفته باشند، تعداد کلیک نیز کمتر خواهد شد.

جالب است بدانید فقط 1 درصد از کاربران پس از جست و جو به صفحه دوم گوگل می روند که این اهمیت سئو را بیشتر نشان می‌دهد.

موتور‌های جست و جو با استفاده از ربات‌های مختلف، فرمت‌های متفاوت محتوا را آنالیز می‌کنند. برای مثال گوگل برای تشخیص محتویات تصاویر از رباتی به نام Googlebot Images استفاده می‌کند.

سپس محتوایی را که برسی کرده است، در پایگاه داده خود قرار می‌دهد تا در بهترین موقع به کاربر نشان دهد. در ادامه به مرحله ای از این فرایند اشاره می‌کنیم :

 

۱-کراول یا خزش ربات‌ها در صفحه سایت
هنگامی که محتوایی در وب منتشر می‌شود، گوگل با استفاده از ربات‌های خزنده‌ای که به آن‌ها اسپایدر نیز می‌گویند، در صفحه خزش می‌کنند (در اصطلاح کراول) و اطلاعات را استخراج می‌کنند.

 

۲-ایندکس و عمل ذخیره اطلاعات در دیتابیس
هنگامی که ربات ها پس از خزش موفق شدند محتوا و مفهوم آن را درک کنند، حال نوبت نسخه برداری از آن‌ها و ذخیره در دیتابیس خود (ایندکس) فرا رسیده است.

 

وب سازان خزر

بهینه سازی سایت
بهینه سازی سایت

 

مزایای سئو

 

۱- شما را به مخاطبا‌ن‌تان معرفی می‌کند.

۲- ترافیک وب‌سایت شما را بالاتر می‌برد.
۳- کاربران ورودی را به مشتری‌های شما تبدیل می‌کند.
۴- تاثیر بالایی در افزایش فروش شما خواهد داشت.
۵- اعتبار کسب و کار شما را بالاتر می‌برد.
۶- هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.
۷- در سئو با هیچ هزینه تبلیغاتی درگیر نخواهید شد.
۸- همیشه و در هر تایمی از روز و هفته در حال پیشرفت هستید.
۹- سئو یک استراتژی بلندمدت است.
۱۰- احتمال بازگشت مشتریان را بیشتر می‌کند.
۱۱- مقرون‌به‌صرفه و کاملاً اقتصادی است.
۱۲- آمار بازدید وب‌سایت شما را افزایش می‌دهد.
۱۳- سئو قابل سنجش و اندازه گیری است.
۱۴- رقبای شما برای رشد از سئو استفاده می‌کنند.
۱۵- سئو می‌تواند کسب‌وکارهای نوپا را با شرکت‌های بزرگ‌تر هم‌پا کند.
۱۶- سئو به شما کمک می‌کند تا بازارهای جدید را تصاحب کنید.
۱۷- موجب افزایش ارزش کسب و کارتان خواهد شد.
۱۸- سئو تمام فعالیت‌های بازاریابی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
۱۹- سئو یکی از بهترین استراتژی های روابط عمومی دیجیتال است.
۲۰- بهینه‌سازی، زمان ماندن کاربران در وب‌سایت را افزایش می‌دهد.
۲۱- رقابت سئو در آینده سخت‌تر و گران‌تر خواهد شد. هم‌ اکنون شروع کنید.

و…….

 

بهینه سازی سایت چه نقشی در بازاریابی آنلاین دارد؟

در بازاریابی آنلاین، گام نخست اینست که شما درفضای مجازی دیده شوید. بهینه سازی سایت دقیقا همین کار را انجام می‌دهد. بخش عمده‌ای از ترافیک وب‌سایت، از طریق جستجوی کاربران وب در موتور‌های جستجو ایجاد می‌شود. به زبان ساده، شما زمانی که در اینترنت به دنبال موضوع خاصی می‌گردید، دو حالت دارد: یا آدرس وب‌سایت مورد نظر را می‌دانید که در این صورت مستقیما به سراغ آن وب‌سایت می‌روید. و یا اینکه با استفاده از موتور‌های جستجو، اطلاعاتی درباره آن موضوع خاص بدست می‌آورید. اینجاست که بهینه سازی به کمک شما می۲آید و وب‌سایت شما را در جایگاه مناسبی نمایش می‌دهد.

 

 

مشاوره طراحی سایت
برای دریافت راهنمایی‌های مربوط به طراحی و بهینه سازی سایت،
می‌توانید از قبل با مشاوران ما در تماس باشید.

تلفن تماس : 01132256877
همراه : 09129317376