مزایای طراحی سایت آموزشی

مزایای طراحی سایت آموزشی

مزایای طراحی سایت آموزشی | شیوه‌‌های آموزشی از گذشته تا امروز در حال تغییرات است و قرن ۲۱ که تکنولوژی در تمام بخش‌‌های زندگی ما نفوذ کرده، روش‌‌های نوین بیشتری در حوزه آموزش به وجود آمده است. در حقیقت دیگر مثل زمان‌‌های گذشته لازم نیست در کلاس به صورت فیزیکی حضور داشته باشیم تا استاد دروس را به ما آموزش دهد. امروزه با توجه به پیشرفت اینترنت، روش‌‌های از راه دور در بستر آنلاین، این امکان را برای همه فراهم می‌‌کند تا از راه دور به تحصیل بپردازند. یکی از این روش‌‌ها که به شما کمک می‌‌کند دوره‌‌های آموزشی خود را آنلاین و به صورت مجازی برگزار کنید، طراحی سایت آموزشی است. در ادامه قصد داریم تا در این مقاله به بررسی طراحی سایت آموزشی و ویژگی‌های آن بپردازیم.

 

 

 

گروه وب سازان خزر

 

 

 

مزایای طراحی سایت آموزشی

دسترسی آسان:

طراحی یک سایت آموزشی باعث می‌شود که کاربران به آسانی به منابع آموزشی دسترسی پیدا کنند و به راحتی به دانش و اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

 

امکانات تعاملی:

سایت آموزشی می تواند امکانات تعاملی مانند تست‌های آنلاین، فروم‌های گفتگو، ویدیو‌های آموزشی و … را ارائه کند که به کاربران این امکان را می‌دهد تا با محتوای آموزشی تعامل بیشتری داشته باشند.

 

ارتقاء مهارت‌ها:

سایت آموزشی به کاربران این امکان را می‌دهد تا مهارت‌ها و دانش خود را ارتقا دهند و به روز با آخرین تغییرات و پیشرفت‌های جدید در زمینه‌های مختلف باقی بمانند.

 

انعطاف پذیری زمانی:

کاربران می‌توانند به آسانی در هر زمانی که بخواهند به سایت آموزشی دسترسی پیدا کنند و از منابع آموزشی استفاده کنند بدون محدودیت زمانی.

 

هزینه کمتر:

سایت آموزشی می تواند به کاربران این امکان را بدهد تا به صورت آنلاین به منابع آموزشی دسترسی پیدا کنند که هزینه کمتری نسبت به حضور در کلاس‌های حضوری دارد.

 

امکان انتشار دانش:

سایت آموزشی به افراد این امکان را می‌دهد تا دانش و تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و در جامعه آموزشی فعالیت کنند.

 

 

 

 

طراحی سایت آموزشی

مزایای طراحی سایت آموزشی
مزایای طراحی سایت آموزشی

 

 

ویژگی‌هایی که باید در طراحی سایت آموزشی رعایت کرد کدامند؟


طراحی سایت آموزشی ویژگی‌های خاص خود را دارد که باید شرکت طراحی سایت به آن‌ها توجه داشته باشد و به اندازه کافی در این زمینه حرفه‌ای عمل کند. ویژگی‌ها و امکانات سایت‌های آموزشی روی میزان رضایت کاربران، نرخ کلیک، درآمدزایی و رتبه گوگل تأثیر‌گذار است. به هر میزان ویژگی و امکانات یک وب‌سایت آموزشی بیشتر باشد، به همان اندازه روی میزان فعالیت حرفه‌ای و خدماتی که ارائه می‌شود حساب ویژه تری باز خواهد شد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید در سایت‌های آموزشی قرار داد اشاره می‌کنیم:

 

سیستم ثبت نام:

سایت‌های آموزشی باید بخشی داشته باشند تا کاربران پس از ورود به سایت و با شرکت در دوره‌های آموزشی، بتوانند ثبت نام کرده و از طریق پنل کاربری، کلیه کارها را انجام دهند.


پنل کاربری:

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در طراحی سایت آموزشی باید به آن توجه کرد، پنل کاربری است. در پنل کاربری بسته به نوع سایت آموزشی، باید اطلاعیه‌های مختلف در خصوص نوع و تعداد کلاس‌ها و زمان برگزاری، زمان برگزاری آزمون، ارتباط با اساتید، دریافت مدرک پایان دوره و غیره وجود داشته باشد.


درباره ما:

صفحه درباره ما باید شامل اطلاعاتی مثل افتخارات آموزشی و تقدیرنامه‌ها، نوع فعالیت‌ها، سابقه و تاریخچه فعالیت، تحصیلات و افتخارات فردی دبیران، موسسین و مدیران و غیره باشد تا کاربران دقیقا بدانند موسسه آموزشی که انتخاب کرده‌اند چقدر در این زمینه حرفه‌ای عمل می‌کند.


تماس با ما:

در صفحه تماس با ما باید کلیه اطلاعات تماس حتی ایمیل، شماره تلفن ثابت و موبایل که بر روی آن‌ها حساب کاربری شبکه‌های اجتماعی برای پشتیبانی فعال است، درج گردد. همچنین آدرس حضوری برای کسانی که قصد دارند به شکل حضوری با محیط آموزشگاه یا موسسه آشنا شوند و روند کار را حضوری پیگیری کنند، نوشته شود.


گالری تصاویر:

در طراحی سایت آموزشی، گالری تصاویر باید شامل تصاویری از حضور موسسه و نهاد آموزشی در مسابقات شهری و استانی یا المپیاد، کلاس دانش آموزان و امکانات، جلسه تدریس و امتحان، ورکشاپ‌ها و سمینار‌های برگزار شده و مشابه آن باشد تا بازدیدکنندگان از این طریق بتوانند با شما ارتباط بهتری برقرار کنند.


اخبار:

سایت آموزشی باید بخشی به نام اخبار داشته باشد تا هرگونه تغییر در شیوه برگزاری کلاس‌ها، دوره‌ها، تعرفه‌های جدید و غیره اطلاع رسانی شود.


ویدیوها:

در طراحی سایت آموزشی باید دقت کرد که بخش ویدیوها فقط برای قرار دادن ویدیوهای آموزشی و علمی نیست بلکه باید ویدیوهایی از طرف دبیران و مدیران نیز جهت برقراری ارتباط بهتر قرار داده شود. ضمنا امکان مشاهده و سرچ ویدیوها برحسب تاریخ یا موضوع درس، سمینار، کنفرانس و غیره نیز وجود داشته باشد.


فروشگاه:

برخی از موسسات و نهاد‌های آموزشی، کتاب ها، جزوات و نکات و یا ویدیو جلسات را برای فروش قرار می‌دهند تا کسانی که مایل به شرکت در دوره‌ها نیستند بتوانند با خرید این فایل‌های آموزشی از آن‌ها استفاده کنند یا با خرید فایل‌های آموزشی بیشتر، عملکرد بهتری کسب کنند. لذا در طراحی سایت آموزشی بسته به هدف آموزشگاه‌ها و موسسات شاید لازم باشد تا بخش فروشگاه هم راه اندازی شود.


چت آنلاین:

چت آنلاین در وب‌سایت کمک می کند تا حجم تماس‌ها بسیار کم شود و از طرفی در وقت و هزینه کاربران صرفه جویی زیادی انجام گردد. بر همین اساس لازم است تا چنین بخشی هم در طراحی سایت موسسات و نهادهای آموزشی قرار داده شود.

 

 

مزایای طراحی سایت آموزشی

 

 

انواع وب‌سایت‌های آموزشی


طراحی سایت آموزشی دو دسته هستند که می‌توانید آن‌ها را توسعه دهید:

☑️ وب‌سایت‌های مؤسسات آموزشی (مدارس، دبیرستان‌ها، کالج‌ها و دانشگاه‌ها)


☑️ وب‌سایت‌های برگزارکننده دوره‌های آموزش آنلاین (مانند ایران آکادمی)

اهمیت وب‌سایت‌ها و ارتباطات آنلاین برای مؤسسات آموزشی به طور مداوم در حال افزایش است، زیرا آن‌ها به عنوان یکی از گزینه‌های دانشجویان برای دریافت خدمات آنلاین تحصیلی محسوب می‌شوند. چنین وب‌سایت‌هایی باید همه‌کاره و امن باشند. از آنجایی که این وب‌سایت انعکاسی از تصویر حرفه‌ای مؤسسه است، طراحی زیبا و کاربردی آن، باید بازدید‌کننده را جذب، و به جستجوی بیشتر تشویق کند.

محیط وب‌سایت‌هایی که دوره‌های آنلاین را برگزار می‌کنند، شبیه به فضای تحصیلی و کاری دانش‌آموزان و معلمان است. آن‌ها در این وب‌سایت‌ها اطلاعات کاربردی در مورد دوره‌ها، کلاس‌ها و شیوه ارائه محتوای خود دریافت می‌کنند. ویژگی مهم این نوع از وب‌سایت‌ها این است که باید به پروفایل و صفحات مرور دوره‌ها توجه بیشتری شود. برای مثال دانش‌آموزان به مواد درسی خود توجه می‌کنند، می‌خواهند مطالب آن‌ها را بفهمند و باید بتوانند مدت زمان هر دوره را ببینند.

انتخاب سایت آموزشی برای کاربران فرآیندی هیجان‌انگیز اما زمان‌بر است. از این رو، وظیفه ما به عنوان طراح این است که به کاربران در جستجو و یافتن بهتر محتوا در سایت‌های آموزشی کمک کنیم و به برخی از ویژگی‌های خاص طراحی آن‌ها، دقت بیشتری نماییم.

 

مزایای طراحی سایت آموزشی
مزایای طراحی سایت آموزشی

 

امکانات طراحی سایت آموزشی:

 

محتوای آموزشی: یک سایت آموزشی باید دارای محتوای آموزشی با کیفیت و مفید باشد که به کاربران کمک کند تا مهارت‌ها و دانش خود را ارتقا دهند.

 

طراحی و رابط کاربری:

طراحی سایت آموزشی باید ساده، کار آمد و جذاب باشد تا کاربران به راحتی بتوانند به اطلاعات مورد نیاز دسترسی پیدا کنند.

 

امکانات تعاملی:

سایت آموزشی باید امکانات تعاملی مانند تست های آنلاین، فروم‌های گفتگو، ویدیوهای آموزشی و … را ارائه کند تا کاربران بتوانند با محتوای آموزشی تعامل بیشتری داشته باشند.

 

پشتیبانی و راهنمایی:

سایت باید امکانات پشتیبانی و راهنمایی برای کاربران خود داشته باشد تا آن‌ها بتوانند به سوالات و مشکلات خود پاسخ دهند.

 

به روز بودن:

محتوای سایت باید به روز و با تغییرات و پیشرفت‌های جدید در زمینه آموزش مرتبط باشد تا کاربران از آخرین اطلاعات و دانش‌ها بهره مند شوند.

 

سازگاری با دستگاه‌های مختلف:

سایت باید به طور کامل سازگار با دستگاه‌های مختلف مانند کامپیوتر، تبلت و گوشی هوشمند باشد تا کاربران بتوانند از هر جایی به آن دسترسی داشته باشند.

 

امنیت:

طراحی سایت آموزشی باید از امنیت مناسب برخوردار باشد تا اطلاعات کاربران محافظت شده و از دسترسی های غیرمجاز جلوگیری شود.

 

 

مزایای طراحی سایت آموزشی

 

 

دستاوردهای طلایی طراحی سایت آموزشی


با طراحی سایت آموزشی، دانشجویان و فراگیران بیشتری را جذب نمایید.

 

همیشه در دسترس


با طراحی سایت آموزشی، محتواهای سودمند و آموزنده همواره در دسترس مشتاقان آن قرار گرفته و رضایت مخاطبان را جلب خواهد نمود.

 

صرفه جویی در هزینه و زمان


در دنیای پرمشغله امروز دسترسی هر چه آسان تر به اطلاعات و محتواهای مورد نیاز، سهم عظیمی در صرفه جویی در زمان و هزینه‌ها را به همراه دارد که این مهم با طراحی سایت آموزشی آنلاین میسر می‌گردد.


غلبه بر مرز‌های جغرافیایی


با ساخت سایت آموزشی افراد علاقه مند به موضوعات و مباحث گوناگون، بدون محدودیت زمانی و مکانی می توانند به مطالب مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

 

سهلوت مدیریت آموزشگاه 


طراحی یک سایت کار آمد آموزشگاهی با امکانات کاربردی، دغدغه بسیاری از آموزشگاه‌ها، مدارس و موسسات را به منظور مدیریت و ساماندهی مجموعه به حداقل خواهد رساند.

 

 

مشاوره طراحی سایت
برای دریافت راهنمایی های مربوط به طراحی و بهینه سازی سایت،
می‌توانید از قبل با مشاوران ما در تماس باشید.
تلفن تماس : 01132256877
همراه : 09129317376