هاست

خرید هاست در مازندران

خرید هاست در مازندران | هاست یا میزبانی وب (به انگلیسی Host) قسمتی از یک سرور است، که به ازای مبلغی در اختیار شما قرار می‌گیرد. این سرور همیشه و به صورت 24 ساعته به اینترنت متصل است. حالا اگر شما در هاستتان اطلاعات سایت خود را قرار دهید، وب‌سایت شما در سرتاسر اینترنت در دسترس قرار می‌گیرد. و مخاطبان می‌توانند با وارد کردن آدرس سایت در مرورگر، هر لحظه از شبانه روز وارد سایت شما بشوند.

هاست چیست و چه کاربرد‌هایی دارد؟

میزبان، معادل فارسی واژه هاست (Host) در زبان انگلیسی است. در عمل هاست به این معنا است که شما فایل‌های وب‌سایت خود را بر روی کامپیوتر مخصوصی به نام سرور قرار می‌دهید. سرور، فایل‌های وب‌سایت شما را به‌صورت عمومی در دنیای اینترنت در دسترس دیگران قرار می‌دهد. خوشبختانه برای میزبانی وب‌سایت خود، نیازی به یادگیری اصطلاحات فنی ندارید. شرکت‌های بسیاری در این زمینه فعال هستند که میزبانی وب از خدمات آن‌ها است. همه وب‌سایت‌­های اینترنتی از یک شرکت هاستینگ، برای گرفتن خدمات میزبانی وب استفاده می‌کنند.

این نکته را در نظر داشته باشید که همه سایت­‌ها عملکرد و میزان بازدید یکسانی ندارند. هر کدام از این وب‌سایت­‌ها با توجه به نیاز خود به یک نوع هاست نیاز دارند. یک وب‌سایت کوچک منابع کمتری نیاز دارد. همان‌طور که یک وب‌سایت بزرگ‌تر، برای کارآمدی بیشتر به منابع بیشتری نیاز دارد. شرکت‌های هاستینگ، متناسب با نیازصاحبان سایت انواع مختلفی از میزبانی وب را ارائه می‌دهند.

خرید هاست در مازندران

خرید هاست در مازندران

انواع هاست

هاست اشتراکی (Shared Web Hosting)

در این روش چند وب‌سایت از یک سرور استفاده می‌کنند، و در واقع حافظه سرور بین چند سایت تقسیم می‌شود. اکثر سایت‌های اینترنتی از همین نوع هاست استفاده می‌کنند. هم مقرون به صرفه است و هم نیاز‌های سایت را برطرف می‌کند.

هاست اختصاصی (Dedicated Web Hosting)

در هاست اختصاصی یک سرور فقط به یک مشتری اختصاص داده می‌شود، و تنها یک وب‌سایت روی آن قرار می‌گیرد. کاربرد این نوع هاست برای وب‌سایت‌های بسیار بزرگ با تعداد مخاطب بالا است. گرچه سرور اختصاصی مشکلات راه اندازی و نصب سیستم عامل و … را دارد، اما مزایای زیادی مانند سرعت و امنیت بالا، دسترسی به فضا و پهنای باند اختصاصی و … هم از مزایای آن است.

هاست مجازی (VPS)

این هاست که اتفاقا این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده یک چیزی بین هاست اختصاصی و هاست اشتراکی است. یعنی یک سرور واحد وجود دارد، که از طریق نرم افزارهای مجازی سازی به چند سرور مجازی تقسیم می‌شود که در انحصار مشتری قرار دارد.

فرض کنید هر سرور از نظر فیزیکی تکه تکه شده و هر تکه به یک مشتری داده شده است. این تکه در مقایسه با هاست اشتراکی استقلال بیشتری دارد، یعنی می‌توانید روی Vps خودتان سیستم عامل و نسخه متفاوت، همچنین نرم افزارهای اختصاصی داشته باشید. از طرفی در مقایسه با سرور اختصاصی هزینه پایین‌تری (حدود یک‌پنجم تا یک‌دهم) پرداخت کنید.

هاست ابری (Cloud Web Hosting)

هاست ابری یکی از آخرین فناوری‌ها در زمینه هاستینگ است، که در واقع مشکلات هاست اشتراکی را حل کرده. در این هاست به جای اینکه از پشتیبانی فقط یک سرور بهره مند باشیم، همواره چندین سرور در حال کار کردن هستند. حالا اگر یکی از آن‌ها در سرویس‌دهی دچار اخلال شد، حداقل یک سرور دیگر برای تحمل بار در دسترس است. مثلا زمانی که سایت شما به قدرت محاسباتی بیشتری نیاز دارد می‌تواند فورا آن را از ابر بگیرد، و بعد از پایان یافتن کار منابع اشغال شده دوباره آزاد می‌شود. در این روش down time یک سایت به صفر می‌رسد.

گروه وب سازان خرز

خرید هاست در مازندران

ویژگی یک هاست خوب و مناسب

پشتیبانی و جوابگویی شرکت هاستینگ:

اولین مورد از مواردی که باید در خرید یک هاست خوب به آن توجه داشته باشیم، پشتیبانی و جوابگویی شرکت‌های هاستینگ است. از آنجایی که در بروز مشکلاتی نیازمند ارتباط با شرکت ارائه دهنده هاست می‌شویم باید قبل از خرید هاست، راه‌های ارتباطی شرکت هاستینگ مثل: ایمیل، ارسال تیکت، شماره تلفن، سیستم چت آنلاین، شبکه‌های اجتماعی و … را مورد بررسی قرار دهیم تا از آنها اطمینان حاصل کنیم.

قیمت:

قیمت هاست با توجه به پشتیبانی و خدماتی که شرکت هاستینگ ارائه می‌دهد متفاوت است. اما باید دقت کنیم تا در دام شرکت‌های ارائه دهنده هاست که با قیمت بالایی، سرویس‌های خود را که خدمات و پشتیبانی آنها در حد قیمت‌شان نیست، را به فروش می‌رسانند، نیفتیم.

دامنه‌های Addon یا اضافه کردن دامنه:

ممکن است در ابتدای خرید هاست به این ویژگی توجه‌ای نداشته باشیم ولی بعد از راه‌اندازی کسب وکار خود متوجه نیاز به افزودن دامنه‌ها بشویم. با داشتن دامنه افزودنی می‌توانید چندین نام دامنه و سایت که از یک سیستم هاست استفاده می‌کنند، را راه‌اندازی کنید. این کار باعث کاهش چشمگیر هزینه‌ها می‌شود.

امنیت:

یکی از خدماتی که شرکت‌های هاستینگ ارائه می‌دهند امنیت است. برای تامین امنیت، شرکت هاستینگ باید نیروهای متخصص در این زمینه را بکار گیرد و همچنین باید از سیستم عامل و نرم‌افزار‌های بروز شده استفاده کند.

البته امنیت از طرف کاربران را هم نباید نادیده گرفت، مثلا استفاده از افزونه‌ها و اسکریپت‌های نال شده به شدت امنیت سایت ما را مورد تهدید قرار می‌دهد.

آپ‌تایم بودن:

آپ‌تایم بودن به معنی در دسترس بودن سایت‌ها است. هر چقدر میزان آنلاین بودن هاست برای کاربران بیشتر باشد (که براساس درصد بیان می‌شود) یعنی هاست در زمان کمتری در دسترس نمی‌باشد که این بهتر است.

این مورد در بهینه‌سازی و سئو سایت نیز تاثیر زیادی دارد. وب‌سایت شما باید 24 ساعته و در هر ساعت و ثانیه از شبانه‌روز در دسترس باشد تا کاربران و مشتریان از آن استفاده کنند. برای مثال یک فروشگاهی در ساعت مشخصی از روز تخفیفات ویژه‌ای را در سایت خود گذاشته است، اگر در این ساعات تخفیف سایت شما از دسترس خارج شود، قطعا مشتریان خود را از دست می‌دهید.

فضای هاست:

برای فروش و ارایه خدمات در سایت خود نیازمند حجم مشخصی هستیم تا اطلاعات خود مانند عکس، فیلم و فایل‌های سایتمان را در آن بگنجانیم. این اطلاعات توسط یک سیستم هاستینگ بایگانی و نگهداری می‌شود تا به صورت مستمر برای کاربران و مشتریان قابل رویت باشد.

بعضی از شرکت‌ها برای سودآوری بیشتر خود وعده حجم نامحدودی را به مشتریان می‌دهند. در حالیکه همه اطلاعات بر روی هاردهای شرکت هاستینگ قرار می‌گیرد و این هاردها حجم محدودی دارند که آن هم بین مشتریان تقسیم شده است. پس در دام وعده‌های دروغین که فقط جنبه تبلیغاتی دارند نیفتید.

استفاده از منابع سیستم:

منابع سیستم همان میزان استفاده از رم، CPU و … است. خیلی از شرکت‌های هاستینگ به دلیل کیفیت بسیار پایین سخت‌افزارهای خود، نسبت به میزان مصرف از منابع سیستم بسیار حساس هستند. اگر در این هاست‌ها تعداد بازدید کنندگان زیاد شود و به اصطلاح ترافیک سایت بالا برود، احتمال کند شدن سایت به شدت بالا خواهد رفت و اصطلاحا سایت می‌خوابد!

اگر قبل از خرید هاست نسبت به این موضوع بررسی دقیقی نکرده باشید، هنگام استفاده از امکانات و افزونه‌های سایت، دچار مشکل خواهید شد که لطمه‌ سختی به سایت شما خواهد زد.

مقدار پهنای باند:

موردی که قبل از خرید هاست باید به آن توجه کرد مقدار پهنای باندی است که برای وب‌سایت‌تان نیاز دارید. هر کاربری که وارد سایت شما می‌شود در واقع در حال دانلود اطلاعات از سایت شما است. حجم تمامی عکس‌ها، فیلم‌ها، فایل‌ها و حتی نوشته‌های سایت شما باعث کاهش پهنای باند می‌شود.

در اصل پهنای باند مقدار ترافیک مصرفی سایت شما است که به صورت گیگابایت محاسبه می‌گردد. قطعا در مصرف ماهانه اینترنت خود محدودیت استفاده از آن را احساس کرده‌اید، هاست هم همین‌ گونه است. شرکت‌های هاستینگ برای هر سرویسی، پهنای باند مشخصی را در نظر می‌گیرند که اگر بیشتر از آن استفاده شود سرویس مورد نظر برای شما معلق خواهد شد، تا پهنای باند دوباره خریداری کنید.

البته بسیاری از شرکت‌های هاستینگ برای سرویس‌های خود پهنای باند نامحدود را نیز لحاظ کرده‌اند که از ویژگی‌های یک هاست خوب است.

قابلیت Cron Job:

با کرون‌جاب می‌توانید هاست خود را در ساعت معینی برای کار مشخصی برنامه‌ریزی و تنظیم کنید. مثلا یک فروشگاه راس ساعت یک همه فعالیت‌های خود را صفر کرده و بعد از صفر شروع به فعالیت می‌کند. با استفاده از این قابلیت برخی از كارهای مدیریتی وب‌سایت به صورت زمان‌بندی شده و در دوره‌های مشخص برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

گروه وب سازان خزر

بکاپ یا پشتبان‌گیری منظم:

یکی دیگر از مواردی که حایز اهمیت است و باید به آن توجه کرد، موضوع حیاتی بکاپ‌گیری می‌باشد. بکاپ‌گیری توسط ارایه دهنده سرویس باید به صورت منظم انجام بگیرد.

البته هر فردی به عنوان مسئول سایت باید از اطلاعات خود روزانه یا هفتگی بکاپ تهیه کند تا در صورت بروز هر مشکلی بتواند از بکاپ یا پشتیبانی خود استفاده کند و سایت خود را به حالت اولیه برگرداند.

نوع سیستم عامل:

زبان‌های برنامه‌نویسی از سیستم عامل‌های متفاوتی پیروی می‌کنند. سایت‌هایی که برای اجرای آنها از زبان asp.net استفاده شده، سیستم عامل‌شان ویندوزی است. سایت‌هایی که با زبان php نوشته شده‌اند، نیازمند سیستم عامل لینوکس هستند. پس در انتخاب هاست برای سایتتان توجه کنید که از کدام سیستم عامل استفاده کنید.

اگر سایت خود را با سیستم مدیریت محتوای وردپرس راه‌اندازی کرده‌اید، چون پایه و اساس آن php است باید سراغ هاست‌هایی با سیستم عامل لینوکس بروید.

البته در هنگام انتخاب هاست حتما باید به نوع پایگاه داده نیز توجه ویژه‌ای کنید تا با زبان برنامه‌نویسی شما سازگار باشد.

آپدیت بودن:

شرکت‌های هاستینگ باید از لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری همیشه بروز باشند. چون سیستم‌های قدیمی امکانات کمی دارند و در زمینه امنیت که خیلی اهمیت دارد آسیب‌پذیر هستند. اگر سیستم از لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در سطح بالا و بروز باشد قطعا امنیت بالاتری را تضمین می‌دهند.

ارایه گواهینامه امنیتی SSL

گواهینامه امنیتی SSL مربوط به فعال بودن پروتکل https روی سایت شما است. این گواهینامه دارای اهمیت خاصی در فعال کردن برخی قابلیت‌ها مثل درگاه بانک و سئوی سایت شما است.

ارائه رایگان و فعال کردن این گواهینامه توسط بسیاری از شرکت‌های هاستینگ انجام می‌شود، که از ویژگی‌های یک هاست خوب است.

مشاوره طراحی سایت
برای دریافت راهنمایی های مربوط به طراحی سایت،
می توانید از قبل با مشاوران ما در تماس باشید.
تلفن تماس : 01132256877
همراه : 09129317376

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question