دریافت نماد اعتماد

دریافت نماد اعتماد

دریافت نماد اعتماد | دریافت نماد اعتماد الکترونیکی یا همان اینماد، همان چیزی است که تفاوت یک وب‌سایت قابل اعتماد برای خرید اینترنتی را با دیگر وب‌سایت‌هایی که نماد اعتماد الکترونیکی ندارند نشان می‌دهد. اینماد نشانی است که به کاربران این اطمینان را می‌دهد که می‌توانند آسوده خاطر از شما خرید کنند. در ادامه با این نمادِ اعتماد آفرین بیشتر آشنا می‌شویم. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه و دریافت نماد اعتماد با گروه وب سازان خزر در ارتباط باشید.

نماد اعتماد چیست :

نماد اعتماد، علامتی است که به منزله‌ی جلب اعتماد بیشتر کاربران در خرید‌های اینترنتی از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر می‌شود. برای دریافت نماد اعتماد باید به وب‌سایت مربوط به اینماد مراجعه کرده و مدارک خود را ارائه نمایید. این مدارک بر اساس نوع درخواست شما که می‌تواند حقیقی یا حقوقی باشد متفاوت است.
پس از ارسال مدارک نیاز خواهد بود آدرس و شماره‌ی تلفن شما توسط واحد‌های مربوطه تایید شود.
پس از طی این مرحله وب‌سایت شما مورد بررسی قرار گرفته و در صورت داشتن تمام موارد چک لیست ارائه شده توسط اینماد به وب‌سایت شما این نشان تعلق می‌گیرد.
از آنجایی که در خرید‌های اینترنتی، مشتری هیچ آشنایی با فروشنده ندارد، به راحتی به فروشنده اعتماد نخواهد کرد و معمولا خریدی انجام نمی‌دهد، نماد اعتماد الکترونیک توسط وزارت صنعت معدن و تجارت ( مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ) ارائه می‌شود، به کاربر اطلاعاتی شامل نام صاحب امتیاز فروشگاه اینترنتی، تلفن تماس، آدرس ایمیل و آدرس پستی را نمایش می‌دهد، بنابراین کاربر متوجه خواهد شد که فعالیت این فروشگاه مجاز و قانونی بوده و می‌تواند محصولات یا خدمات مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

گروه وب سازان خزر

دریافت نماد اعتماد

 

دریافت نماد اعتماد

انواع لوگوی اینماد

نماد اعتماد الکترونیک در حال حاضر به سه شکل ارائه می‌شود. نماد اعتماد موقت، نماد اعتماد دائم یک ستاره و نماد اعتماد دائم دو ستاره

1- نماد اعتماد موقت

اگر وب‌سایت فروشگاهی حداقل معیار‌های دریافت اینماد را رعایت کند، به منظور سرعت بخشیدن به کار دریافت اینماد، نماد اعتماد موقت را به آن فروشگاه می‌دهند.

2- نماد اعتماد دائم یک ستاره

پس از اینکه یک فروشگاه نماد موقت را دریافت کرد، برای دریافت نماد اعتماد دائم یک ستاره باید مجموعه‌ای از معیار‌ها را داشته باشد که پس از بررسی عملکرد آن فروشگاه، در صورت تایید، نماد دائم یک ستاره به آن تعلق می‌گیرد.

3- نماد اعتماد دائم دو ستاره

نحوه دریافت نماد اعتماد الکترونیکی دائم دو ستاره، دقیقا مشابه نماد دائم یک ستاره است با این تفاوت که فروشگاه اینترنتی برای دریافت این نماد باید دارای گواهی امنیتی SSL باشد.

مزایای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی

 

در زیر به برخی از مزایای دریافت نماد اعتماد اشاره می‌شود:
1- دریافت نماد اعتماد وب‌سایت شما معتبر و رسمی می‌شود.

2- می‌توان برای سایت فروشگاهی خود درگاه بانکی دریافت کرد.
3- باعث ایجاد اعتماد و اطمینان خریداران از لحاظ رسمی بودن وب‌سایت می‌شود.
4- باعث رعایت قوانین توسط مشتریان در انجام خریدهای اینترنتی می‌شود.
5- افزایش میزان امنیت خرید و افزایش امنیت مبادلات کالا.
6- می‌توان با اداره پست قرارداد بست و سیستم تحویل در محل داشته باشید.
7- محفوظ ماندن حریم شخصی کاربران و همچنین خود شرکت و اطلاعات شخصی و مهم مانند پسورد‌ها.

دریافت نماد اعتماد

به طور کلی می‌توان نتیجه گرفت که برای نظام‌مند شدن فروشگاه‌های اینترنتی؛ همچنین برای بالا بردن ضریب امنیت، اعتماد سازی و ایجاد رقابت سالم در کاهش قیمت‌ها، افزایش سطح کیفیت فروش کالا و ارائه خدمات مناسب به خریداران

دریافت نماد اعتماد نه تنها لازم بلکه ضروری است.

توجه داشته باشید که برای دریافت نماد اعتماد الکترونیک لازم است که سایت فروشگاهی شما توسط کارشناسان اینماد بررسی و تایید شود و پس از طراحی سایت اولیه اقدام به ثبت‌نام در سامانه نماد اعتماد الکترونیک نموده و مراحل کار را انجام دهید. دریافت نماد اعتماد الکترونیک قبل از اقدام به قرارداد با شرکت‌های پرداخت الکترونیک بانکی الزامی است.

 

گروه وب سازان خزر

دریافت نماد اعتماد
طراحی سایت

 

چند نکته مهم در رابطه با دریافت نماد اعتماد الکترونیکی

1-  افرادی که قصد دارند، سایت خرید و فروش داشته باشند، ملزم به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی هستند. بنابراین کسانی که در سایت‌های خود کار‌های وبلاگی، خبری و آموزشی می‌کنند، نیازی به دریافت نماد اعتماد ندارند.

2- نماد اعتماد الکترونیکی، باید در سایت‌ها به صورتی باشد، که بتوان روی آن کلیلک کرد، و صرفا نمایش لوگو آن نمی‌تواند کارگشا باشد. از این رو اگر به سایت خرید و فروشی برخورد کردید، که در آن نماد اعتماد به صورت لوگو باشد، آن سایت نمی‌تواند مورد اطمینان مشتری واقع شود.

۳- در اینماد باید نام صاحب فروشگاه و سایت فروشگاهی، آدرس ایمیل و شماره تلفن او باید در سایت فروشگاهی او نوشته شود. به عبارت دیگر درج این اطلاعات در سایت فرد سبب ایجاد اطمینان در مشتریان می‌شود.

۴- هر سایت فروشگاهی موظف است که در سایت خود اطلاعات دقیق آن محصول را درج کند. به طور مثال نام محصول، نوع، اندازه، قیمت قابل پرداخت و غیره باید در سایت فروشگاهی ثبت شود.

۵- کسانی که درصدد ایجاد سایت فروشگاهی هستند، برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی باید سن آن‌ها بالای 18 سال باشد. در این صورت آن‌ها نمی‌توانند دامنه را به نام خود ثبت کنند.

 

دریافت نماد اعتماد

 

برای داشتن یک سایت فروشگاهی موفق و پر‌درآمد باید نماد اعتماد الکترونیکی مخاطبان را کسب کرد. این اعتماد را می‌توانید از طریق دریافت نماد اعتماد کسب کنید. برخی از کسانی که می‌خواهند برای شرکت خود سایت فروشگاهی طراحی کنند، نمی‌دانند که نشان اینماد چیست و چه مزایایی دارد.

همانطور که در اول مطلب اشاره کردیم نماد اعتماد الکترونیکی نشانی نمادین، توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی است. اینماد برای مشاغل اینترنتی مجاز با هدف احراز هویت و صلاحیت آن‌ها و از طرفی جلب اعتماد کاربران اعطا می‌شود. مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، پس از بررسی وبگاه متقاضی و احراز هویت و صلاحیت صاحب سایت، نشان اینماد را در اختیار متقاضی قرار می‌دهد. این نشان به مدت دو سال به متقاضیان اعطا می‌شود.

اینماد یا نماد اعتماد الکترونیکی صرفا به سایت فروشگاهی تعلق گرفته و سایت‌های خبری و وبلاگی و غیره نیازی به این نشان ندارند. بیشترین مزیت اینماد جلب اعتماد مشتریان اینترنتی است. در واقع صاحبان سایت‌هایی که دارای این نشان هستند تعهد داده‌اند که رضایت مشتریان را در خرید اینترنتی جلب کنند. شما به عنوان یک مشتری نیز می‌توانید با اعتماد و آسودگی، خرید خود را از فروشگاه‌های اینترنتی بنمایید.

 

مشاوره طراحی سایت
برای دریافت راهنمایی های مربوط به دریافت اینماد،
می توانید از قبل با مشاوران ما در تماس باشید.
تلفن تماس : 01132256877
همراه : 09129317376